Mosseri wyjaśnił, że Instagram stara się wyświetlać użytkownikom treści w najwyższej możliwej jakości, lecz filmy, które nie osiągnęły dużej liczby wyświetleń, mogą być prezentowane w niższej rozdzielczości.
Wideo na Insta nie jest popularne? Będzie w niższej rozdzielczości
Nie jest to całkowicie nowa strategia. Meta już w zeszłym roku poinformowała o używaniu różnych konfiguracji kodowania dla konkretnych materiałów wideo w zależności od ich popularności. Te informacje spotkały się z wyraźną reakcją ze strony użytkowników Mety.
Krytycy uważają, że takie podejście sprzyja znanym twórcom, podczas gdy mniej popularni użytkownicy mogą mieć trudność z przebiciem się, gdy ich treści są wyświetlane w niższej jakości. Użytkownicy sugerują, że może to stworzyć system, który wzmacnia popularność dużych kont, ograniczając przy tym możliwości rozwoju nowych twórców.
Mosseri, odpowiadając na zarzuty, wyjaśnił, że decyzje te są podejmowane na poziomie „zagregowanym, a nie indywidualnym”, co oznacza, że nie zmieniają się one na podstawie indywidualnych preferencji użytkownika, lecz wynikają z ogólnej popularności filmu. „Stawiamy na wyższą jakość (bardziej intensywne kodowanie procesora i droższe przechowywanie większych plików) dla twórców, którzy generują więcej wyświetleń” – dodał Mosseri.
Mosseri przyznaje że obawy użytkowników są uzasadnione, jednak jak twierdzi, różnice w jakości wyświetlanych filmów nie są aż tak znaczące. „To, czy ludzie wchodzą w interakcje z filmami, czy też nie, opiera się bardziej na samej treści wideo niż na jakości” – dodaje Mosseri.
Ostatnio pisaliśmy, że Meta testuje technologię rozpoznawania twarzy, która ma pomóc zwalczać oszustwa reklamowe oraz ułatwiać odzyskiwanie kont użytkowników. Celem jest ochrona przed oszustwami wykorzystującymi wizerunki znanych osób.