Po zresetowaniu algorytmu, Instagram będzie ponownie personalizował treści w miarę interakcji użytkownika z postami i kontami. Użytkownicy będą mieli także możliwość przejrzenia listy obserwowanych kont i rezygnacji z tych, które udostępniają mniej interesujące ich treści.

Zresetuj algorytm na Instagramie. Nowa funkcja już niedługo

Funkcja resetowania algorytmu przypomina narzędzie wprowadzone przez TikToka w 2022 roku, które pozwalało użytkownikom zresetować swoją “For You Page”.

Adam Mosseri, CEO Instagrama, zaznaczył w niedawno opublikowanym wideo, że resetowanie algorytmu nie powinno być stosowane zbyt często. „Chcę jasno powiedzieć, że jest to duża zmiana” – powiedział Mosseri. „Na początku sprawi ona, że Twój Instagram będzie znacznie mniej interesujący, ponieważ będziemy traktować Cię tak, jakbyśmy nic nie wiedzieli o Twoich zainteresowaniach, a ponowne nauczenie się ich zajmie trochę czasu”.

Instagram już wcześniej wprowadził narzędzia pozwalające użytkownikom wpływać na rekomendacje treści. Obecnie można oznaczać posty jako „Zainteresowany” lub „Nie zainteresowany” oraz ukrywać treści zawierające określone słowa czy frazy za pomocą funkcji „Ukryte słowa”. Nowa opcja resetowania algorytmu będzie jednak bardziej radykalnym rozwiązaniem, umożliwiającym pełne odświeżenie preferencji.

Instagram zapowiedział, że wkrótce funkcja resetowania rekomendacji zostanie udostępniona użytkownikom na całym świecie.

Ostatnio pisaliśmy, że Instagram obniża jakość wideo dla mniej popularnych treści. Nie jest to całkowicie nowa strategia. Grupa Marka Zuckerberga już w zeszłym roku poinformowała o używaniu różnych konfiguracji kodowania dla konkretnych materiałów wideo w zależności od ich popularności. Te informacje spotkały się z wyraźną reakcją ze strony użytkowników Mety.