Za ustawą zagłosowało 435 posłów, nikt nie był przeciw i nikt nie wstrzymał się od głosu. Dokument został skierowany do Senatu – podała Polska Agencja Prasowa.

Reklamacje w formie elektronicznej – nowe przepisy

Nowe regulacje nakładają na instytucje finansowe obowiązek przyjmowania reklamacji drogą elektroniczną. Obecnie dominującą formą jest wersja papierowa, która bywa mniej wygodna dla osób preferujących kontakt online. Zgodnie z ustawą, odpowiedzi na reklamacje będą udzielane również elektronicznie, chyba że klient wyraźnie zażąda formy papierowej.

Jednocześnie ustawodawca zaznacza, że nie oznacza to całkowitego odejścia od tradycyjnych sposobów komunikacji. Jak wskazało Ministerstwo Finansów i Rozwoju, wciąż dopuszczalne będzie składanie reklamacji pisemnych lub ustnych – np. telefonicznie albo podczas wizyty w placówce banku czy firmy ubezpieczeniowej. Odpowiedź także będzie mogła być przekazana w formie papierowej, jeśli klient sobie tego zażyczy – podaje PAP.

Wprowadzenie elektronicznych reklamacji to ułatwienie dla klientów, którzy coraz częściej korzystają z bankowości internetowej i mobilnej. Dzięki temu można zaoszczędzić czas, uniknąć wizyty w oddziale i złożyć reklamację z dowolnego miejsca – wystarczy dostęp do komputera lub smartfona.

Nowe rozwiązania mają zwiększyć dostępność usług finansowych, poprawić szybkość komunikacji i zmniejszyć formalności.