– Miasto Łódź stawia na rozwój technologii i tworzenie sprzyjającego klimatu dla sektora IT. Łódź staje się główną destynacją firm rozwijających technologie. Posiadamy utalentowanych studentów, absolwentów i pracowników w sektorze IT i stwarzamy dalsze możliwości ich rozwoju poprzez nasze programy oraz wydarzenia branżowe – mówił podczas konferencji wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.

Nowe technologie w drogeriach Rossmann

Centrum Informatyczne Rossmanna współpracuje z instytucjami miejskimi i łódzkimi uczelniami. Firma jest członkiem klastra ICT Polska Centralna, pracuje z łódzkimi firmami IT, a w łódzkich drogeriach testuje nowe technologie zanim wdroży je w całej Polsce.

Rozwiązania, które klient widzi na co dzień w drogeriach to m.in:

  • aplikacja Rossmann PL, dzięki której osiem milionów klientów może dokonywać zakupów w systemie Rossmann GO – klient skanuje zakupy przy półce, płaci w aplikacji;
  • system komunikacji przykasowej – obsługa sklepu dostaje sygnał, gdy przy kasie pojawia się klient, który chce zapłacić;
  • kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach;
  • 6.500 ekranów (największa sieć Digital Signage w Europie) wyświetlających ciekawe lub dostępne w promocji produkty.

Najwięcej emocji podczas konferencji wzbudziły testowane – na razie w dziale IT Rossmanna – nowinki technologiczne, które jeśli się sprawdzą pojawia się w prawdziwych sklepach m.in:

  • wirtualna asystentka, która odpowie klientom na pytania np. o aktualne promocje, czy jak działa Rossmann GO;
  • inteligentny wózek: klient skanuje aplikację, skanuje produkty, wkłada je do wózka, płaci i…wychodzi unikając wszelkich kolejek;
  • inteligentne lustra, które wykrywa czy klient np. ma brodę i pokazuje mu informacje i reklamę produktów dla brodaczy;
  • inteligentne półki – informacja o zdjęciu jakiegoś produktu z półki od razu trafia do systemu, który analizuje, jakie produkty się sprzedają, kiedy trzeba je uzupełnić;
  • elektroniczne etykiety z cenami (testujemy je w czterech sklepach).
  • skrytki do odbioru zakupów online rozpoznające klienta na podstawie jego twarzy.