Pozostałe są na różnych etapach realizacji od analiz biznesowych po pilotaże. W sumie w ramach „Fabryki Robotów” sztuczna inteligencja ma zostać zaimplementowana w 120 procesach do końca 2020 roku – wyjaśnia Alior Bank.

Sztuczna inteligencja i Fabryka Robotów w Alior Banku

Jednym z przykładów projektu będącego na etapie testów pilotażowych jest zautomatyzowanie kontaktu mailowego z klientami. System ten jest przykładem sztucznej inteligencji, która uczy się naturalnego języka na podstawie historycznie przesyłanych wiadomości, pozwala także na analizowanie i agregowanie treści oraz kwestii, które w tym kanale są przez klientów poruszane.

poznaj warunki kredytu na dowolny cel w alior banku

Oznacza to, że na podstawie raportów generowanych przez robota szybciej mogą zostać zdiagnozowane obszary, w których jest potrzebna poprawa lub zmiana procesu. Spodziewanymi efektami wprowadzenia tego rozwiązania jest zwiększenie odsetka spraw, które zostaną rozwiązane już przy pierwszym kontakcie oraz skrócenie czasu poświęcanego przez konsultantów na obsługę klientów.

Co ważne to rozwiązanie jest efektem współpracy Alior Banku ze startupem AI Busters, która została nawiązana w trakcie pierwszej edycji akceleratora RBL_Start.

Fintek poleca: otwórz konto firmowe w alior banku

Przy okazji przypominamy o szerszym przeglądzie wdrożeń sztucznej inteligencji w największych bankach działających w Polsce. W marcu 2019 roku rozesłaliśmy pytania do 8 banków:  PKO Banku Polskiego, Santander Bank Polska, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Banku, BGŻ BNP Paribas i Banku Millennium. Więcej na ten temat można przeczytać w podlinkowanym tekście.

Z kolei na początku lipca o sztuczną inteligencję ponownie zapytaliśmy PKO Bank Polski.