Chcąc dokonać zakupu wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego, a przy zakupach internetowych – wprowadzić dane karty. PayPo opłaca transakcję, a klient reguluje zobowiązanie w ciągu kolejnych 30 dni lub w ratach. Na testy miało zapisać się prawie 100 tys. klientów.

Jak działa wirtualna karta PayPo?

Karta to wirtualne narzędzie dostępne w aplikacji mobilnej PayPo, które umożliwia robienie zakupów zarówno stacjonarnie, jak i online – także w sklepach, w których PayPo dotychczas nie było dostępne. Chcąc zacząć korzystać z karty, klient generuje ją w aplikacji, a następnie dodaje do swojego portfela w telefonie (korzystając z Apple Pay lub Google Pay).

Przed dokonaniem zakupu, aktywuje limit na transakcję w wybranym sklepie, określając kwotę, którą chce wydać. Po aktywacji limitu, wystarczy, że zbliży telefon z wirtualną kartą do terminala płatniczego, aby PayPo opłaciło zakupy. Należność można spłacić w ciągu 30 dni lub w dogodnych ratach, tak jak w przypadku dotychczasowych usług PayPo. Obecnie trwają testy rozwiązania, a udostępnienie karty wszystkim klientom zaplanowano na listopad.

W lipcu bieżącego roku PayPo otrzymało licencję krajowej instytucji płatniczej od Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. Zezwolenie pozwala między innymi na wydawanie własnych kart płatniczych. Licencja obejmuje także przyjmowanie wpłat gotówki i wykonywanie wypłat gotówki z rachunku płatniczego.

Własne karty płatnicze z odroczoną płatnością planuje udostępnić także Allegro. Karta ma być wydawana w fizycznej, plastikowej formie oraz tej wirtualnej. Użytkownik będzie mógł korzystać z przyznanego limitu Allegro Pay zarówno na platformie, jak i w innych sklepach – stacjonarnych i online.