Alior Bank wprowadził mojeID dla usług komercyjnych w sierpniu bieżącego roku. Klienci banku zyskali możliwość zdalnej weryfikacji swoich danych osobowych w usługach świadczonych przez firmy z takich branż jak: ochrona zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, finanse czy gry losowe. Od teraz użytkownicy bankowości elektronicznej mogą bez wychodzenia z domu załatwiać także sprawy urzędowe.

Nowość dla użytkowników mojeID i klientów Alior Banku

Dzięki integracji mojeID z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci Alior Banku zyskali zdalny dostęp do usług publicznych świadczonych przez urzędy i systemy administracji publicznej, m.in. ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov.pl), biznes.gov.pl, praca.gov.pl. mojeID umożliwia również uwierzytelnienie w procesie założenia i korzystania z Profilu Zaufanego.

Wcześniej dostęp do usług administracji publicznej za pomocą mojeID udostępnił między innymi mBank. To właśnie za to wdrożenie bank otrzymał wyróżnienie czytelników na październikowej Gali towarzyszącej wydarzeniu Fintech Summit Poland 2022, organizowanemu przez portal Fintek.pl.

Sama usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla klientów 10 banków komercyjnych oraz ponad 500 banków spółdzielczych, wśród nich są: Alior Bank, PKO Bank Polski (i  Inteligo), Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem.