Asystent AI ma odpowiadać na najprostsze i najczęściej zadawane pytania dotyczące bankowości w ING Business, wspierając klientów w szybkim uzyskiwaniu informacji bez konieczności kontaktu z konsultantem – zapewnia bank w komunikacie.
ING uruchamia pilotaż Asystenta AI opartego na GenAI w ING Business
Jak będzie działał chatbot w ING Banku Śląskim? Po zalogowaniu do systemu ING Business i uruchomieniu czatu klient połączy się z chatbotem opartym na sztucznej inteligencji. Dzięki GenAI chatbot rozpozna intencję pytania użytkownika i przygotuje odpowiedź. W razie potrzeby klient będzie mógł poprosić o połączenie ze specjalistą — w godzinach pracy obsługi klienta.
W Asystencie AI bank wykorzystał technologię GenAI, która umożliwia generowanie precyzyjnych odpowiedzi niemal w czasie rzeczywistym. W komunikacie ING zapewnia, że widzi duży potencjał tej technologii i będzie rozwijać Asystenta AI, poszerzając jego bazę wiedzy i nadając mu nowe umiejętności.
Wykorzystanie chatbotów w różnego rodzaju aplikacjach – nie tylko tych bankowych – stale rośnie. Dobrym przykładem może być tutaj ostatnie wdrożenie Allegro, które wspólnie z OpenAI rozpoczęło fazę beta nowego, własnego narzędzia opartego o ChatGPT. AllegroGPT ma być osobistym asystentem zakupowym z bezpośrednim dostępem do aktualnych ofert na Allegro dla wszystkich użytkowników chatbota od OpenAI.
Dodatkowo od początku listopada wybrani klienci Allegro mogą testować Asystenta AI w aplikacji mobilnej. Ma on ułatwiać wyszukiwanie i kupowanie produktów – wystarczy wpisać pytanie lub polecenie, a system sam wyszuka produkty spełniające podane kryteria. Nowa funkcja została stworzona z myślą o wspieraniu zakupów, dlatego nie odpowie na pytania niezwiązane z ofertami dostępnymi na Allegro.
Z kolei w kontekście ING warto przypomnieć, że bank udostępnił niedawno płatności Click to Pay w swojej bramce płatniczej imoje. To standard płatności kartą online, który eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania danych karty. Rozwiązanie wykorzystuje technologie tokenizacji oraz uwierzytelniania biometrycznego. Użytkownicy mogą korzystać z zapisanych kart Mastercard na różnych urządzeniach i w różnych przeglądarkach, co ma znacząco skracać proces zakupowy i zmniejszać ryzyko porzucenia koszyka.


