Do końca ubiegłego roku w Polsce wydano już ponad 7 mln dowodów z warstwą elektroniczną, czyli tzw. e-dowodów. W połączeniu z aplikacją eDO App, dostarczaną przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych, umożliwiają one zdalne potwierdzanie tożsamości. E-dowód został kolejną metodą weryfikacji online w systemie bankowości korporacyjnej mBanku.

Weryfikacja z eDO App dla klientów korporacyjnych mBanku

Klienci korporacyjni zyskali nową możliwość potwierdzania tożsamości pełnomocnika całkowicie zdalnie, bez konieczności wizyty w placówce mBanku czy u doradcy. Z pomocą e-dowodu można już potwierdzić lub zaktualizować swoje dane osobowe w systemie bankowości korporacyjnej. Po poprawnej weryfikacji użytkownik otrzymuje pełen dostęp do mBank CompanyNet.

Jak potwierdzić tożsamość z eDO App w mBanku? Klient musi zalogować się do mBank CompanyNet i wybrać opcję weryfikacji e-dowodem. Następnie należy zeskanować widoczny kod QR przy użyciu aplikacji eDO App. W kolejnym kroku użytkownik przykłada telefon tylną stroną do e-dowodu i akceptuje operację 4-cyfrowym PIN-em.

W celu skorzystania z nowej usługi użytkownik musi posiadać:

  • e-dowód,
  • 4-cyfrowy PIN do e-dowodu,
  • telefon z NFC,
  • aplikację mobilną eDO App,
  • dostęp do internetu.

Dotychczas mBank oferował formy potwierdzenia danych osobowych takie jak certyfikat kwalifikowany oraz posiadanie konta detalicznego. Bez konieczności wychodzenia z domu bank umożliwia także m.in. założenie konta w aplikacji z wykorzystaniem e-dowodu. Niedawno mBank wprowadził również mSzafir, czyli w pełni zdalny podpis kwalifikowany dla klientów indywidualnych i firmowych.