Niebezpiecznik.pl opisał przypadek klienta, który po założeniu rachunku w mBanku otrzymał dostęp do konta innego klienta banku. Użytkownik mógł sprawdzić saldo i przeglądać historię rachunku.

mBank zapewnił, że był to błąd techniczny

Nadpisanie danych na rachunku, tzn. to dosyć nietypowa awaria. Zwykle w sektorze bankowym szwankuje dostęp do bankowości mobilnej lub internetowej czy też możliwość dokonania płatności kartą. Częstym problemem jest też aktualizacja sald czy historii transakcji. Czasem zdarza się, by komuś nie zgadzało się saldo kredytu. To są raczej typowe awarie – co roku zdarza się ich ok. 60.

Jednak nadpisanie danych do rachunku innej osoby to coś nowego i dużo poważniejszego, gdyż klienci realnie obawiali się, że stracili nie tylko dostęp do konta, ale całe konto wraz ze środkami. Ostatnia wpadka z wysłaniem wiadomości push do wszystkich klientów o treści „ęśąćż” wydaje się przy tej wręcz niegroźna – chociaż wbrew udanej akcji PR-owej, należy pamiętać, że wówczas klienci mBanku stracili dostęp do bankowości mobilnej, tzn. np. nie mogli w tym czasie zrealizować przelewów.

/LP