N!Asystent to wirtualny asystent klienta zasilony sztuczną inteligencją, dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku dla wybranych klientów. N!Asystent jest systemem opartym na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Microsoft Azure OpenAI. Oprócz bazy wiedzy GPT-4, N!Asystent ma dostęp do regulaminów, cenników oraz informacji produktowych Nest Banku. Z asystentem można rozmawiać podobnie jak z człowiekiem – czyli w tzw. języku naturalnym. Asystent rozumie złożony kontekst i ma udzielać prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.

Jak obecnie działa N!Asystent?

Obecnie asystent odpowiada na pytania dotyczące oferty Nest Banku i jest wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi – sprawdzi, jakie mamy tempo wydatków, oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. Gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta ma być dalej rozwijana.

Jak zapowiada Nest Bank już w II kwartale 2024 roku N!Asystent zostanie wyposażony w nowe funkcjonalności oparte o sztuczną inteligencję. Przede wszystkim, będzie dostępny również dla użytkowników iOS oraz dla klientów biznesowych. Wśród nowości znajdzie się opcja komend głosowych (voice-to-text), co pozwoli klientom zadawać pytania za pomocą głosu.

Asystent zyska też możliwość przekierowywania klientów bezpośrednio do odpowiednich sekcji aplikacji. Na przykład, jeśli klient zapyta, jak złożyć wniosek o dodatkową kartę, zostanie automatycznie przeniesiony do odpowiedniego miejsca w aplikacji. Dodatkowo, klienci będą mogli przeglądać historię swoich rozmów z asystentem oraz pobierać je w formacie PDF.

Co dalej? Automatyzacja i wsparcie w zlecaniu dyspozycji

W kolejnych etapach rozbudowy N!Asystent będzie miał dostęp do wiedzy o produktach i usługach, z których korzysta klient, co umożliwi jeszcze bardziej spersonalizowane interakcje. Jego kluczową funkcją będzie automatyzacja operacji bankowych. N!Asystent będzie wspierał klientów w szerokim zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart.

Co więcej, klientom zostanie udostępniona opcja wydawania poleceń głosowych, takich jak zlecanie i powtarzanie przelewów. W tym kontekście N!Asystent przygotuje odpowiednią formatkę, która następnie będzie wymagała standardowej autoryzacji, czy to kodem mobilnym, czy biometrią, przyspieszając proces korzystania z usług bankowych.