Pandemia niewątpliwie sprzyja wybieraniu bezgotówkowych metod płatności. W odpowiedzi na ten trend Poczta Polska zwiększyła liczbę terminali POS do 15 tys., w ramach nowej umowy z konsorcjum Banku Pocztowego, PKO Banku Polskiego oraz eService. Wcześniej do dyspozycji placówek i kurierów pozostawało łącznie 12 tys. urządzeń płatniczych.
Poczta Polska użytkuje terminale POS, dzięki którym jej klienci oprócz płatności w walucie karty DCC mogą także m.in. skorzystać z wypłaty gotówki (do 5000 zł), doładowania telefonu komórkowego, usługi cash-back oraz kodów Paysafecard.
Poczta Polska odnotowała wzrost płatności bezgotówkowych
Płatności bezgotówkowe zyskują popularność zarówno wśród klientów, którzy robią zakupy w placówkach Poczty Polskiej, jak również wśród osób płacących za przesyłki za pobraniem u kurierów.
Klienci Poczty Polskiej pozytywnie oceniają możliwość płatności kartami i BLIK. Porównując ilość transakcji w 2021 r. do 2020 r. to płatności mobilne w całej sieci wzrosły o ponad 97%, a płatności kartami o 8%. Natomiast u kurierów zaobserwowaliśmy istotny wzrost transakcji kartami w porównaniu rok do roku o 14% – czytamy w komunikacie.
– Oferta nowoczesnych i różnorodnych płatności bezgotówkowych pozwoli nam skutecznie rywalizować o klientów na rynku e-commerce. Poczta Polska zwraca szczególną uwagę na rozwiązania bezpieczne i wygodne. W placówkach pocztowych na terenie całego kraju realizowanych jest codziennie kilkaset tysięcy bezgotówkowych transakcji płatniczych. Chcemy by korzystający z nich klienci mogli cieszyć się jak największą wygodą oraz dostępnością nowoczesnych i przyjaznych rozwiązań płatniczych – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.