VeloBank zakupi bankowość detaliczną Citi Handlowego, w tym: zarządzanie majątkiem, usługi maklerskie, bankowość mikroprzedsiębiorstw, karty kredytowe, pożyczki, kredyty detaliczne oraz sieć oddziałów.
Jest zgoda KNF dla VeloBanku w sprawie Citi Handlowego
– Zgoda KNF jest dla nas potwierdzeniem, że przygotowana przez nas transakcja spełnia najwyższe standardy. Jesteśmy na półmetku procesu, dzięki któremu część detaliczna Citi Handlowego stanie się integralną częścią VeloBanku. Kolejne etapy to finalizacja zakupu oraz integracji operacyjnej z pełnym poszanowaniem ciągłości działania i komfortu klientów – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku (zdjęcie główne)
Transakcja wzmocni pozycję VeloBanku w segmencie bankowości detalicznej i klienta zamożnego, znacząco poszerzając skalę działania oraz potencjał rozwojowy banku – klienci będą mogli korzystać z połączonej sieci prawie 250 placówek w całej Polsce. Łączna wartość przejmowanych aktywów to około 6 mld zł kredytów, 22,1 mld zł depozytów oraz 8,9 mld zł aktywów pod zarządzaniem. Skala biznesu VeloBanku wzrośnie o około 30 mld zł – czytamy w komunikacie.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że VeloBank poinformował klientów o nadchodzących zmianach w regulaminie oraz taryfie opłat i prowizji. Aktualizacje wejdą w życie 15 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. karty płatnicze, bankowość elektroniczną oraz usługi mobilne. Choć część poprawek ma charakter porządkujący, nie zabrakło kilku istotnych nowości – zarówno pozytywnych, jak i tych mniej korzystnych dla klientów.
Jakiś czas temu podawaliśmy także, że pracownicy VeloBanku wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję do obsługi reklamacji klientów. Agenci AI mają wspierać pracowników od wprowadzenia danych, przez kategoryzację przypadków, po szkic odpowiedzi. Rozwiązanie jest wdrażane przez bank we współpracy z Accenture.


