W projekcie zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak odpowiedzialność za zamieszczanie, udostępnianie lub komentowanie wpisów (zarówno przez same firmy, jak i pracowników), kwestie compliance, cyberbezpieczeństwo, czy przechowywanie i archiwizowanie wpisów publikowanych w social mediach.
Pełny projekt KNF można pobrać tutaj.
KNF publikuje projekt stanowiska w sprawie social mediów
Dokument obejmuje najbardziej charakterystyczne, w opinii Urzędu, zagadnienia związane z wykorzystywaniem social mediów, w tym posługiwanie się wyspecjalizowanymi agencjami oraz tzw. influencerami. Stanowisko jest kolejnym działaniem realizowane w ramach ogłoszonej w grudniu 2019 roku Cyfrowej Agendy Nadzoru.
Celem publikacji jest przedstawienie jednolitych zasad wykorzystywania mediów społecznościowych przez instytucje finansowe. Poza wyjaśnieniami w zakresie sposobu rozumienia adekwatnych regulacji prawnych, stanowisko zawiera również praktyczne przykłady odnoszące się do typowych sytuacji wykorzystywania mediów społecznościowych – czytamy w dzisiejszym komunikacie KNF.
Na pierwszy rzut oka projekt może wydawać się dość restrykcyjny. Ma on jednak zostać poddany publicznym konsultacjom, które mogą złagodzić jego ostateczne brzmienie. Uwagi zebrane z rynku mają zostać omówione w trakcie specjalnych spotkań, aby umożliwić wprowadzenie ich do treści stanowiska.