Funkcja kodów odbioru sprawia, że aplikacja Bolt generuje unikalny, czterocyfrowy kod, który pasażer i kierowca muszą potwierdzić w aplikacji przed rozpoczęciem przejazdu. Funkcję może włączyć pasażer w ustawieniach bezpieczeństwa aplikacji.

Czytaj także: Bolt zostaje oficjalnym partnerem Lotniska Chopina

Kody odbioru i udostępnianie kierowcy zdjęcia otoczenia

Po jej uruchomieniu nowy kod odbioru będzie generowany losowo i widoczny na ekranie zamówienia przejazdu. Kierowca wykonujący zamówiony przejazd otrzyma informację o konieczności zweryfikowania kodu po potwierdzeniu dotarcia na miejsce odbioru pasażera, a następnie zostanie poproszony o wpisanie go w aplikacji. Przejazd będzie mógł się rozpocząć dopiero po poprawnej weryfikacji kodów.

Nowa funkcja ma na celu zapobiegać sytuacjom, w których pasażerowie wsiadają do niewłaściwego pojazdu. Ma to być szczególnie ważne w zatłoczonych miejscach, gdy łatwo w pośpiechu pomylić samochody lub gdy jest ciemno i trudniej jest sprawdzić szczegóły na tablicy rejestracyjnej pojazdu.

Dodatkowo firma wprowadza funkcję udostępniania w czacie z kierowcą zdjęcia z miejsca odbioru. Oznacza to, że pasażerowie mogą przesłać kierowcy zdjęcia charakterystycznych punktów orientacyjnych w pobliżu miejsca odbioru, aby dodatkowo uprościć wzajemne odnalezienie się. Pasażer może skorzystać z funkcji w momencie kiedy kierowca zbliża się do punktu odbioru – wystarczy wybrać ikonę aparatu w czacie z kierowcą, aby zrobić i przesłać kierowcy zdjęcie.

Niedawno Bolt wprowadził również do aplikacji funkcję  “Zaufane osoby do kontaktu”. Umożliwia ona pasażerom oraz kierowcom, świadczącym usługi za pośrednictwem platformy Bolt, dodawanie do swojego konta w aplikacji numerów telefonu bliskich osób, jak rodzina czy przyjaciele. W sytuacji, gdy Bolt nie będzie mógł skontaktować się z właścicielem konta, Zespół ds. Bezpieczeństwa firmy będzie mógł nawiązać kontakt z jedną z dodanych osób.

Ostatnio pisaliśmy, że Bolt przeznaczy 100 milionów euro w ciągu trzech lat na wsparcie działań zespołu ds. bezpieczeństwa poprzez rozwój produktów, wsparcie klientów, podnoszenie świadomości na temat funkcji bezpieczeństwa oraz rozbudowę środków prewencyjnych, aby zapobiegać naruszeniom bezpieczeństwa – podawała firma w komunikacie.