Każda przesyłka zamówiona z dostawą do w pudełku EkoBox i ponownie zwrócona do Paczkomatu InPost to szansa na zrobienie czegoś dobrego dla planety. Już od czerwca konsumenci będą mogli skorzystać z EkoBox w sklepie internetowym Modivo – czytamy w komunikacie.
Koniec pilotażu EkoBox od InPost i Modivo
Jak skorzystać z usługi EkoBox w Modivo? Dokonując zakupu i wybierając paczkomaty klient będzie miał opcję wyboru opakowania zwrotnego – w czasie promocji opcja ta będzie darmowa. Po odebraniu przesyłki oraz wyjęciu zamówionych rzeczy konsument składa pudełko na kształt koperty i od razu może je zwrócić w dowolnym paczkomacie, skanując kod zwrotu umieszczony na tym opakowaniu. Złożone pudełko można oczywiście zwrócić w innym, wygodnym momencie czyli np. podczas odbioru kolejnej przesyłki.
Cały proces ma trwać krótko i jest bezpłatny. Opakowanie wraca do sklepu, gdzie przechodzi proces weryfikacji jakościowej i oczyszczenia, a następnie przekierowywane jest do ponownego użycia przez Modivo. Dodatkowo za każdy zwrócony do paczkomatu EkoBox klient otrzyma voucher z rabatem – nawet 10% na kolejne zakupy w Modivo.
– Przez kilka ostatnich miesięcy wspólnie z naszym partnerem testowaliśmy opakowania wielokrotnego użytku EkoBox. Teraz mogę potwierdzić, że testy wypadły więcej niż pozytywnie, a system EkoBox spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem naszych klientów. Dlatego już teraz zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz zamknięty system obrotu opakowaniami wielokrotnego użytku na pełną skalę. Robimy to dlatego, że rosnąca popularność zakupów on-line przyczynia się do wzrostu ilości używanych opakowań, a w konsekwencji odpadów – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
– W tym przypadku kibicujemy wszystkim sklepom online. Nie ma tutaj rywalizacji ani konkurencji. Im większy sukces przyniesie ten projekt, tym większą radość będziemy z niego czerpać. Ostatecznie mamy wspólny cel: edukację na rzecz odpowiedzialnych zakupów – mówi Damian Zapłata, prezes zarządu Modivo.