Wideoweryfikacja to nie jedyna nowość od TFI PZU. W styczniu rozbudowana została także oferta produktowa dostępna na platformie inPZU. Wprowadzono siedem nowych funduszy indeksowych, w których aktywa są lokowane w ściśle określone segmenty gospodarki, takie jak rynek złota czy nieruchomości. Do oferty trafił również tzw. funduszu jasnozielony, uwzględniający aspekty środowiskowe.
Wideoweryfikacja tożsamości na platformie inPZU
Jak to działa w praktyce? Nowy klient, tak jak do tej pory, wybiera fundusze, określa kwotę oraz wypełnia formularz danych osobowych. Następnie przenoszony jest do procesu wideoweryfikacji, który może przeprowadzić na komputerze lub telefonie. W pierwszym kroku należy wykonać zdjęcie dowodu osobistego, a następnie twarzy. Ostatnim krokiem jest wykonanie prostej czynności przed kamerą.
W ramach procesu potwierdzenia tożsamości, przesłane zdjęcia zostają poddane analizie biometrycznej i porównaniu z wizerunkiem twarzy z dowodu. O wyniku weryfikacji klient zostanie poinformowany za pomocą komunikatu wyświetlonego na ekranie oraz w wiadomości SMS i email.
– Wdrożenie wideoweryfikacji to nie nasze ostatnie słowo w kwestii identyfikacji klienta. Analizujemy kolejne innowacyjne metody, aby dać klientom alternatywę i jeszcze bardziej wzmocnić aspekt bezpieczeństwa oraz jakość obsługi naszych klientów – mówi Robert Kujawa, odpowiedzialny za serwis inPZU.