Między styczniem a czerwcem tego roku aż 89% klientów VeloBanku, którzy skorzystali z kredytu ratalnego VeloFotka, spełniło warunki upoważniające ich do skorzystania z kredytu konsumenckiego z oprocentowaniem RRSO 0%. Reszta kredytobiorców musiała liczyć się z RRSO wynoszące 17,7%.

VeloFotkę wolą mężczyźni, a kupują sprzęt elektroniczny

Kto może skorzystać z zerowego oprocentowania? Te osoby, które nie posiadają lub nie posiadały w ciągu ostatnich 9 miesięcy kredytu gotówkowego lub konsolidacyjnego w VeloBanku oraz udzielą zgód marketingowych.

Większymi entuzjastami VeloFotki okazują się mężczyźni. Zgodnie z danymi VeloBanku w pierwszym półroczu 2025 stanowili oni 57% wszystkich jej kredytobiorców. Ich dominacja nie jest znacząca, ale da się ją jednak zauważyć. Jeżeli chodzi o najpopularniejsze kategorie zakupowe wśród klientów, którzy zdecydowali się w badanym okresie sfinansować swoje zakupy kredytem ratalnym VeloFotka, były to: telewizory (12,45%), telefony komórkowe (12,23%) oraz komputery, laptopy i netbooki (10,74%).

W komunikacie czytamy także, że w przypadku „kredytu na zdjęcie” jest możliwość odroczenia spłaty pierwszej raty o 3 miesiące. Od stycznia do czerwca bieżącego roku z tej opcji skorzystało 28% klientów. Decydując się na zakupy z kredytem ratalnym VeloFotka konsumenci wykorzystują znaczną część dostępnego limitu kredytowego, który wynosi maksymalnie 8000 zł. Eksperci VeloBanku wskazują, że w pierwszym półroczu przeciętna kwota kredytu VeloFotka wyniosła 5700 zł.

Ostatnio pisaliśmy również, że pracownicy VeloBanku wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję do obsługi reklamacji klientów. Wdrożenie wykorzystuje możliwości GenAI w architekturze wieloagentowej. Agenci AI wspierają pracowników od wprowadzenia danych, przez kategoryzację przypadków, po szkic odpowiedzi. Rozwiązanie jest wdrażane przez bank we współpracy z Accenture.

Z kolei pod koniec maja VeloBank podpisał warunkową umowę zakupu części detalicznej Citi Handlowego. Finalizacja transakcji nastąpi po otrzymaniu wymaganych zgód regulacyjnych i osiągnięciu tzw. gotowości operacyjnej, co jest spodziewane w połowie 2026 roku.