LiveKid rozwija głównie swój ekosystem cyfrowych usług i produktów dla rodziców, przedszkoli i żłobków. Obecnie polski startup obsługuje miesięcznie ponad 250 tys. użytkowników w Europie i Ameryce Południowej. Aplikacja umożliwia prowadzenie placówek wczesno edukacyjnych, takie jak sprawdzanie obecności, generowanie rachunków, dzienników i raportów, zamawianie posiłków czy komunikacja z rodzicami.
LiveKid przesuwa się na prowadzenie
Polski startup to najchętniej wybierana przez rodziców platforma i aplikacja, ułatwiając opiekę nad dziećmi w przedszkolach i żłobkach oraz zarządzanie placówkami edukacyjnymi tysiącom dyrektorów. W ciągu zaledwie 10 miesięcy od rundy seed, start-up zanotował ponad 2.5-krotny wzrost przychodów. Teraz przejmuje Dinantia – największego konkurenta w Hiszpanii.
Już teraz LiveKid obsługuje miesięcznie ponad 250 tys. użytkowników w Europie i Ameryce Południowej. Wartość transakcji dokonywanych za pośrednictwem platformy to ponad 350 mln złotych rocznie. Transakcja przejęcia przeprowadzona została w rzadko spotykanej na tym etapie rozwoju startupów formule “all-cash”, sfinansowanej ze środków z rundy seed, finansowania dłużnego i przy współudziale funduszu DFRI.
LiveKid przejął wszystkie udziały w firmie konkurenta. Szacowana wartość transakcji wraz z wykupem końcowym to kilkanaście milionów złotych. Na rynkach hiszpańskojęzycznych LiveKid będzie teraz dostępny pod marką Dinantia.
Firma aktualnie skupia się na działaniach, które mają ugruntować jej pozycję lidera na rynku hiszpańskim po przejęciu konkurencji. W perspektywie kolejnych miesięcy LiveKid planuje dalszą ekspansję i podbój rynku w Meksyku, gdzie ma już pierwszych klientów. W planach firma ma kolejne akwizycje.
LiveKid obecny jest już na 4 rynkach: w Polsce, Hiszpanii, Niemczech i Meksyku. Wartość transakcji realizowanych przez rodziców za pośrednictwem platformy wynosi miesięcznie 30 mln zł (ponad 350 mln rocznie). Z rozwiązań firmy korzysta aktywnie ponad 2200 przedszkoli, żłobków i szkół.
— O zakupie Dinantia zadecydowało kilka czynników: wielkość firmy, rozbudowana baza klientów, niski churn, zdrowa rentowność i zyskowność naszego dotychczasowego konkurenta. Jest to trzecie przejęcie, którego dokonaliśmy w ciągu niespełna dwóch lat, zamykając transakcję w rekordowym tempie 5 miesięcy. Nie wykluczamy kolejnych rund. Rozglądamy się aktualnie za odpowiednim partnerem finansowym, z którym będziemy mogli odważnie myśleć o skonsolidowaniu całego rynku europejskiego. To będzie kolejny krok po przejęciu Baby Managera oraz Przedszkolowo.pl — wyjaśnia Jakub Pawelski, założyciel i CEO LiveKid.