Aplikacja SoftPos na urządzenia z systemem Android umożliwia przyjmowanie płatności bez konieczności używania terminala płatniczego, czy też PIN Pada. Oprogramowanie pozwala akceptować transakcje zbliżeniowe, również te wymagające podania kodu PIN, dokonywane zarówno kartami, jak i mobilnymi portfelami. Rozwiązanie od SotfPos i Worldline zyskuje na popularności, sięgają po nie m.in. firmy kurierskie.

Aplikacja SoftPos wdrożona w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Konduktorzy ŁKA zostali wyposażeni w nowe terminale mobilne PM85 firmy Point Mobile, na których zainstalowano aplikację SoftPos. Rozwiązanie uruchomiono w listopadzie bieżącego roku i jest ono już dostępne we wszystkich składach.

Łódzka kolej stawia na wielokanałowy system dystrybucji biletów. Prowadzenie bezgotówkowej sprzedaży u obsługi pociągu ma zwiększać dostępność pasażerów do usług. Terminale mobilne z zainstalowaną aplikacją SoftPos to także odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy preferują transakcje bezgotówkowe.

– Dzięki współpracy z Worldline proces zakupu biletu u konduktora jest bezpieczniejszy, wygodniejszy i szybszy, zarówno dla pasażera jak i pracownika. Dodatkowo, brak konieczności dotykania pieniędzy i wydawania reszty ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa w trakcie pandemii. Zastosowana technologia zdecydowanie ułatwia naszym pracownikom poruszanie się po pociągu, eliminuje błędy wynikające z braku połączenia między poszczególnymi urządzeniami, a także konieczność ładowania wielu akumulatorów – mówi Prezes Zarządu ŁKA Janusz Malinowski.

Wdrożeniu bacznie przyglądają się kolejne instytucje i firmy transportowe z kraju, które już wyraziły wstępne zainteresowanie wprowadzeniem rozwiązania w swoich firmach – czytamy w komunikacie.