McDonald’s kupił Dynamic Yield w 2019 roku, co miało pomóc w modernizacji restauracji – między innymi poprzez rozwój cyfrowych kiosków do składania zamówień. Zgodnie z informacjami CNBC transakcja opiewała na kwotę 300 mln USD i była największą akwizycją McDonald’s w ciągu dwóch ostatnich dekad.

Mastercard kupuje platformę do personalizacji od McDonald’s

Obecnie Dynamic Yield współpracuje z ponad 400 podmiotami, w skład których wchodzą sklepy i restauracje, a także spółki z sektora finansowego oraz branży turystycznej. Nie wiadomo ile Mastrcard zapłacił za przejęcie startupu. Finalizacja transakcji jest spodziewana w pierwszej połowie 2022 roku.

Platforma SaaS od Dynamic Yield wykorzystuje m.in.  algorytmy sztucznej inteligencji, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje produktów, ofert, czy treści. W tym celu firma wykorzystuje dane odnośnie wcześniejszych zakupów, odwiedzanych stron internetowych, pory dnia, ruchu w danym sklepie, czy popularności poszczególnych produktów.

Mastercard zaznacza, że akwizycja pomoże klientom i partnerom w zaspokojeniu rosnącego zapotrzebowania na personalizowane oferty i treści. W ten sposób firma chce zwiększać lojalność i zaangażowanie swoich klientów, oferując im doświadczenia dopasowane do ich potrzeb.

– To, że wchodzimy do sklepu, lub na stronę internetową i znajdujemy tam produkty dopasowane idealnie do naszych potrzeb to już nie fantastyka. To się dzieje naprawdę i tego oczekują klienci. Dzięki spółpracy z Dynamic Yield będziemy w stanie zaadresować te potrzeby – mówi Raj Seshadri, president, data and services, Mastercard.