Mastercard podkreśla, że wady wzroku to problem, który dotyczy aż 2,2 mld ludzi na świecie. To właśnie z myślą o nich powstał nowy standard Touch Card. Zastosowano w jego ramach prostą innowację w postaci systemu nacięć na krótszym boku karty.
Karty kredytowe z nowej serii przeznaczonej dla osób niewidomych i niedowidzących mają z boku okrągłe wycięcie. W kartach debetowych zastosowano szerokie, kwadratowe wycięcie, a w kartach przedpłaconych trójkątne. Rozwiązanie to pozwoli klientom zorientować się jedynie za pomocą dotyku, jaki rodzaj karty trzymają w ręku.
Mastercard ułatwia rozpoznawanie kart płatniczych
Dzięki nacięciom zastosowanym w nowych kartach z serii Touch Card, konsumenci niewidomi i niedowidzący łatwo odróżnią je od siebie. Pozwoli to osobom z niepełnosprawnością wzrokową szybciej wybrać kartę, którą chcą zapłacić. Ponadto Mastercard w punktach sprzedaży wprowadza dźwiękową identyfikację płatności (tzw. sonic brand). Ma ona potwierdzać wykonanie transakcji.
Nowy standard kart od Mastercard może zostać wdrożony na szeroką skalę, ponieważ został dostosowany do terminali płatniczych i bankomatów. Rozwiązanie zweryfikowała i zatwierdziła organizacja Royal National Institute of Blind People w Wielkiej Brytanii (RNIB) oraz VISIONS/Services for the Blind and Visually Impaired w Stanach Zjednoczonych.
W ostatnim czasie przybywa inicjatyw, które ułatwiają osobom z niepełnosprawnością dostęp do usług finansowych. W nowych ekologicznych kartach od Santander Bank Polska również pojawiło się niewielkie wycięcie, które ma ułatwiać korzystanie z nich osobom niewidomym i niedowidzącym. Udogodnienie polegające na możliwości zdalnej rozmowy z konsultantem w języku migowym wprowadził niedawno Bank Pekao.