Ugoda została ujawniona w dokumentach sądowych złożonych w Nowym Jorku. W skardze zbiorowej przeciwko Mastercard zarzucono, że firma zaniżała wynagrodzenia około 7,5 tys. pracowników w całych Stanach Zjednoczonych, począwszy od 2016 roku.

Mastercard decyzuje się na ugodę w sprawie o dyskryminację

W pozwie zarzucono, że Mastercard w sposób nieuprawniony przydzielał pracowników do prac poniżej ich kategorii płacowej i płacił im mniej niż białym kolegom wykonującym podobną pracę. W ramach porozumienia Mastercard zgodził się również przeprowadzać coroczne audyty równości wynagrodzeń przez trzy lata i zatrudnić psychologa do oceny uprzedzeń w miejscu pracy.

Rzecznik Matercard powiedział, że firma zdecydowanie zaprzecza zarzutom, ale zdecydowała, że „zakończenie tej sprawy leży w najlepszym interesie wszystkich zaangażowanych stron”.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Mastercard postawił sobie za cel wykorzystanie tokenizacji i biometrii, aby wyeliminować ręczne wprowadzanie danych kart płatniczych, haseł i kodów jednorazowych przy zakupach online do 2030 roku. Zgodnie z badaniami Mastercard, prawie dwie trzecie kupujących nadal zmaga się z ręcznym wprowadzaniem danych karty, a 25% porzuca koszyki, ponieważ płatność jest zbyt skomplikowana lub powolna. Odpowiedzią na tego typu problemy mają być właśnie tokenizacja i biometria.

Dodatkowo Mastercard ogłosił uruchomienie pilotażowej wersji nowej usługi weryfikacji tożsamości w Europie. Rozwiązanie umożliwi emitentom weryfikację bardziej szczegółowych danych osobowych posiadaczy kart, bez potrzeby przesyłania tradycyjnych dokumentów, takich jak dowód tożsamości ze zdjęciem, czy paszport.