Obecnie na rynku mamy ponad sześć milionów e-dowodów, czyli dowodów z warstwą elektroniczną i ich liczba szybko rośnie. E-dowód na stałe zagościł m.in. w świecie bankowości. W mBanku możliwości jakie daje ten dokument w połączeniu z aplikacją eDO App wykorzystywane są od lipca 2020 roku w procesie zdalnego otwierania rachunków. Jako pierwsi skorzystali z niego klienci firmowi, potem proces rozszerzony został na klientów indywidualnych, a dziś mBank uruchamia go w segmencie bankowości prywatnej.

Konto w mBanku z aplikacją eDO App

Aby otworzyć konto potrzebny jest telefon z NFC oraz aplikacja eDO App (pobiera się ją bezpłatnie). Wypełniając wniosek o rachunek na stronie mBanku należy wybrać jako formę potwierdzenia tożsamości – automatyczne pobranie danych z e-dowodu. Następnie należy zeskanować w aplikacji eDO App widoczny we wniosku kod QR (lub przepisać numer umieszczony pod nim) i potwierdzić operację PIN-em, nadanym w urzędzie podczas odbioru dowodu. Dalej należy przyłożyć e-dowód do telefonu, co spowoduje pobranie na wniosek danych z warstwy elektronicznej. Na koniec podpisujemy umowę o prowadzenia konta kodem z SMS-a przesłanego przez bank.

Nowy proces powstał we współpracy z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, twórcą aplikacji mobilnej eDO App. Oprócz potwierdzenia tożsamości, aplikacja przyda się też na przykład przy założeniu profilu zaufanego, składaniu wniosku o wydanie karty tachografowej w serwisie Info-Car czy odblokowaniu lub zmianie PIN-u do e-dowodu.

Klient, który nie ma e-dowodu, może otworzyć konto zdalnie z pomocą doradcy bankowości prywatnej. Wniosek wypełnia na www, a umowę podpisuje tradycyjnie – doradca przyjeżdża na wskazany przez niego adres. W ten sposób, od dziś, każdy kto jest zainteresowany korzystaniem z usług private banking mBanku może nawiązać współpracę z bankiem bez wizyty w oddziale.