Liczba użytkowników bankowości mobilnej w mBanku przekracza już 2,6 mln osób. Bank chcąc sprostać ich oczekiwaniom zapowiedział stopniowe wprowadzenie kolejnych funkcji do aplikacji, zgodnie ze strategią na lata 2021-2025. Najbliższa aktualizacja aplikacji mBanku ukaże się w App Store, Google Play i Huawei AppGalery już 5 kwietnia.
Jakie nowości pojawią się w aplikacji mBanku?
mBank planuje udostępnić pierwszą odsłonę menedżera finansów (PFM). Umożliwi on bieżącą analizę budżetu osobistego. Użytkownik będzie mógł porównać wydatki i wpływy z ostatnich miesięcy, a także sprawdzić ich szczegóły. Dane prezentowane będą na wykresie z podziałem na poszczególne kategorie.
W kolejnych krokach bank udostępni szczegółowe analizy wydatków z poszczególnych kategorii, pomoże w zaplanowaniu budżetu, oznaczeniu limitów dla kategorii i zaproponuje co zrobić, aby budżet był bardziej stabilny. Wszystko po to, by pomóc klientom lepiej zarządzać finansami – czytamy w komunikacie.
Istotne zmiany obejmą sposób poruszania się po aplikacji, czyli nawigację. W prawym górnym rogu głównego ekranu użytkownik znajdzie ikonę „centrum informacji”, która kieruje do sekcji „wiadomości”, „kontakt” i „blisko Ciebie”. W miejscu zakładki „profil” pojawiają się „usługi”. Natomiast profil z informacjami osobistymi będzie można zobaczyć na górze ekranu, obok imienia.
Bank podkreśla, że zapowiedziane zmiany obejmą także serwis transakcyjny w wersji desktop. Mają one mieć na celu poprawę spójności między kanałami cyfrowymi banku. Ponadto mBank planuje również rozwijać funkcje BLIKA. W tym roku zamierza udostępnić możliwość korzystania z tej formy przy płatnościach cyklicznych.
mBank we współpracy ze SkyCash zaoferuje dodatkowe usługi
W czerwcu w aplikacji mBanku w zakładce „usługi” pojawią się płatności za parkingi w kilkudziesięciu miastach. Z kolei w trzecim lub czwartym kwartale będzie już można dokonywać płatności za autostrady, a na przełomie 2022/2023 roku zostaną udostępnione bilety komunikacji miejskiej.
Podobne opcje w swoich aplikacjach mobilnych wprowadził już między innymi Bank Millennium, PKO Bank Polski czy Santander Bank Polska. Do tego grona dołączył niedawno także Bank Pekao, który udostępnił w aplikacji PeoPay funkcje pozwalające na zakup biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych.