Zakończono pilotażową fazę wdrożenia, w ramach której bilety komunikacji miejskiej były dostępne tylko dla wybranych użytkowników aplikacji PeoPay. Po okresie testów nowa funkcja jest już dostępna dla wszystkich zainteresowanych w aplikacji Banku Pekao.

Bilety komunikacji miejskiej w aplikacji PeoPay

W celu skorzystania z nowej funkcji wystarczy zalogować się do PeoPay, a następnie w zakładce „więcej” wybrać „bilety komunikacyjne”, miasto i rodzaj biletu. Usługa jest obecnie dostępna w 61 miastach, w tym m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Lublinie. Bank Pekao zapewnia, że w przyszłości doda również kolejne miasta.

W aplikacji PeoPay można kupić bilet zarówno na autobus, tramwaj, jak i na metro. Podczas kontroli biletów wystarczy pokazać kod z aplikacji. W niektórych miastach np. w Warszawie, bilet należy dodatkowo skasować. Chodzi o zeskanowanie kodu QR, który zazwyczaj znajduje się wewnątrz pojazdu lub przy bramkach wejściowych metra.

Jest to już kolejna usługa udostępniona w najnowszej wersji PeoPay. W listopadzie aplikacja została rozbudowana m.in. o możliwość handlowania funduszami Pekao TFI. W fazie testów znajduje się nadal opcja dokonywania opłat parkingowych.

Bank Pekao podkreśla, że na koniec września 2021 r. jego aplikacja mobilna miała blisko 2 miliony aktywnych użytkowników. W dalszych ulepszeniach PeoPay ma pomóc sztuczna inteligencja, którą bank wykorzysta do do analizowania opinii klientów. W projekcie ogłoszonym na początku grudnia biorą udział startupy AI Busters i SentiOne.