mBank udostępnia możliwość stosowania podpisu kwalifikowanego mSzafir od Krajowej Izby Rozliczeniowej. Proces jest w pełni zdalny, nie trzeba też mieć żadnych dodatkowych urządzeń typu czytnik czy karta, wystarczy komputer lub smartfon z dostępem do internetu.
Klienci mBanku mogą stosować kwalifikowany podpis elektroniczny
Sygnatura mSzafir ma taką samą moc prawną jak własnoręczny podpis. Wcześniej został on wdrożony miedzy innymi w PKO Banku Polskim.
Aby podpisać dokumenty nie trzeba mieć żadnych fizycznych urządzeń typu karty czy czytnik ani udawać się do punktu sprzedaży. Wystarczy kupić podpis na stronie mSzafir i potwierdzić swoją tożsamość w bankowości elektronicznej mBanku za pomocą mojeID. Kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir nie wymaga także instalowania lub konfigurowania dodatkowego oprogramowania.
mSzafir jest dostępny w dwóch wariantach – jednorazowym (dokument o wadze do 10MB) lub z długim terminem ważności do dwóch lat (aż do 100 tys. dokumentów). Do każdego podpisu dołączony jest znacznik czasu, zapewniający długotrwałą wartość dowodową. Jej koszt jest zgodny z cennikiem KIR-u, czyli właściciela usługi mSzafir. Ceny mSzafir zaczynają się od 15 zł netto miesięcznie, a mBank nie pobiera żadnej dodatkowej opłaty.
Z usługi mogą korzystać klienci indywidualni i firmowi mBanku.