W komunikacie na temat strategii czytamy, że mBank ogłasza uruchomienie nowej aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych. Ma być prosta, intuicyjna i responsywna, z nowoczesnym wyglądem i charakterem. Aby wzbudzić zainteresowanie młodego pokolenia i zwiększyć poziom interakcji, mBank stawia na bankowość konwersacyjną, a co za tym idzie wdrożenie asystenta AI.

Co nowego w mBanku?

Asystent oparty na sztucznej inteligencji w aplikacji mBanku ma pomóc w zarządzaniu budżetem, umożliwić kupienie produktu bankowego, czy załatwienie sprawy w banku. Dzięki takiemu rozwiązaniu interakcje z bankiem będą mogły się odbywać w formie konwersacji – za pomocą czatu lub komend głosowych. Tego typu usługi są już dostępne na polskim rynku, a jednym z najlepszych przykładów jest asystent głosowy od PKO BP w aplikacji IKO – miał on przeprowadzić już około 28 mln rozmów z klientami.

mBank zapowiada wykorzystanie sztucznej inteligencji również w obszarze cyberbezpieczeństwa. Poza AI bank zamierza też korzystać z uwierzytelnienia wieloczynnikowego oraz mechanizmów natychmiastowych zgłoszeń podejrzanych transakcji i oszustw. Klienci mają otrzymywać między innymi spersonalizowane rekomendacje bezpieczeństwa,

Zgodnie ze strategią w obszarze IT mBank będzie dążył do wprowadzenia rozwiązań, które m.in. wspomogą klientów w planowaniu finansowym, umożliwią analitykom pracę z danymi w ludzkim języku naturalnym, zautomatyzują podsumowania spotkań z klientami, a doradców wesprą w obsłudze zapytań i reklamacji – czytamy w komunikacie.

W kwietniu podawaliśmy, że mBank wprowadził nową funkcję znanego już klientom BOTa Marka. Będzie on dzwonić do klientów by potwierdzić nietypowe transakcje. System uprzedzi też o zbliżającej się rozmowie w aplikacji mBanku. Niebawem bank pozwoli klientom również na modyfikację limitów bezpośrednio w aplikacji.

Ostatnio pisaliśmy również, że mBank rozpoczyna proces wprowadzenia cyfrowej hipoteki. Na początek zostaje udostępniona możliwość przeniesienia kredytu z innych banków dla aktywnych klientów, którzy już posiadają w mBanku np. konto osobiste. Decyzja o możliwości przeniesienia kredytu może być podjęta nawet w 15 minut, a do wszystkiego ma wystarczyć telefon z aplikacją mBanku.