Łącznie Mindgram, platforma B2B oferująca wsparcie w sferze well-being oraz mental health, pozyskała już prawie 40 mln złotych. Rundzie seed przewodził czeski fundusz Credo Ventures. Kapitał pochodzi również od PortfoLion, Nunatak Capital oraz dotychczasowych inwestorów – Market One Capital i Pamoja Capital, którzy dotąd zainwestowali m.in. w Booksy, Brainly i Jutro Medical.
Mindgram otrzymuje 7 mln euro od inwestorów
Platforma Mindgram zapewnia opiekę psychologów oraz specjalistów profilaktyki zdrowia i rozwoju osobistego, skierowaną do pracowników firm i ich bliskich. Startup powstał w 2021 roku, a swoim zasięgiem obejmuje już ponad 51 tys. pracowników. Mindgram nawiązał w Polsce partnerstwa z firmami jak Pfizer, DB Schenker, 4F czy BIK.
Pozyskane finansowanie ma pozwolić platformie Mindgram zbudować przewagę technologiczną i wzmocnić ekspansję zagraniczną. Startup planuje rozwijać swój produkt w kierunku spersonalizowanej pomocy psychologicznej opartej na strategii data-driven care. Wspierać go w tym będzie międzynarodowy zespół ekspertów Nunatak Capital.
– Ta rekordowa dla nas inwestycja to efekt dynamicznego wzrostu w ostatnim roku. Potencjał dalszego, szybkiego rozwoju Mindgram określają m.in. ograniczony dostęp do ochrony zdrowia, wywołany pandemią oraz strach przed wojną i możliwym kryzysem gospodarczym. W Polsce mamy zaledwie 9 psychiatrów na 100 tys. mieszkańców. To drugi najgorszy wynik w Europie. Jednocześnie już teraz Mindgram jest najczęściej wybieraną przez firmy platformą – komentuje Jakub Zieliński, współtwórca i CEO Mindgram.
Poza Polską Mindgram podbija również Hiszpanię, pozyskując kolejnych klientów na tamtejszym rynku. W planach ma także Amerykę Łacińską oraz inne rynki z ograniczonym dostępem do opieki psychologicznej. W ostatnim czasie firma, w reakcji na wojnę na Ukrainie, zorganizowała serię bezpłatnych spotkań z ekspertami z zakresu psychologii.