mojeID – bezpieczny i wygodny sposób zdalnego potwierdzania tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną to obecnie najbardziej popularna i najszerzej dostępna metoda uwierzytelniania. W 2023 roku liczba potwierdzeń tożsamości realizowanych za pomocą systemu wzrosła o 39 p.p. w porównaniu do 2022 roku – czytamy w komunikacie.

System mojeID od KIR obchodzi swoje 5 urodziny

PKO Bank Polski był pierwszym bankiem, który przystąpił do mojeID jako dostawca tożsamości, oferując swoim klientom w 2019 roku, usługę uwierzytelnienia w dostępie do e-administracji i usług komercyjnych. Z kolei PGNiG Oddział Detaliczny był pierwszym komercyjnym dostawcą usług, który udostępnił swoim klientom mojeID w zdalnym procesie zawierania umów na dostawę gazu.

mojeID jest dostępne dla ok. 98 proc. wszystkich użytkowników bankowości elektronicznej, tj. ponad 22 mln osób. Taki sposób potwierdzania tożsamości zapewnia swoim klientom 11 banków komercyjnych, ok. 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z BPS S.A. i SGB-Bank S.A. oraz SKOK im. F. Stefczyka.

Ponad 60 komercyjnych dostawców usług wykorzystuje mojeID w procesach wymagających zdalnego uwierzytelnienia klienta, m.in. do rejestracji i zakładania konta klienta, zawarcia umowy, np. dla usług telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych, zgłaszania wniosków o odszkodowania z ubezpieczenia, udzielania zgodny na Polecenie Zapłaty.

W e-administracji, mojeID umożliwia logowanie do usług świadczonych przez ponad 1600 podmiotów i serwisów sektora publicznego,  m.in.: ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, gdzie można załatwiać sprawy urzędowe online, w tym np. składać wnioski, deklaracje podatkowe, rejestrować  pojazdy. mojeID wspiera również procesy związane z zakładaniem i wykorzystywaniem Profilu Zaufanego oraz aktywację aplikacji mObywatel – czytamy w komunikacie.