Shopware to platforma dla sklepów internetowych, która od 2010 roku działa w modelu open source. Obecnie znajduje się w Top3 największych serwisów jeśli chodzi o rynek DACH. Jest obecna także w Holandii, Belgii, czy Luksemburgu, a obecnie stawia na rozwój w Polsce, Wielkiej Brytanii, USA, czy we Włoszech.

Open source czy SaaS? Jaki model wybrać?

Na jaki model postawić w momencie zakładania własnego sklepu internetowego? Jakie zalety ma open source, a jakie SaaS? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedział Kacper Gugała, Regional Manager w Shopware. Rozmowę prowadziła Marta Kwiatkowska, Senior Marketing Specialist w Tpay.

– Jeśli sam miałbym zakładać sklep od zera – bez marki, czy produktów, czyli de facto chciałbym sprawdzić czy ten biznes wypali, to korzystałbym z modelu SaaS. Najprawdopodobniej wybrałbym któregoś z lokalnych dostawców. Takie rozwiązanie jest łatwe do wdrożenia i nie generuje dużych kosztów – mówi Kacper Gugała.

– Nieco inaczej wygląda to w przypadku większych sklepów internetowych. Wielu klientów korzystających z lokalnych dostawców SaaS przychodzi do nas i mówi, że w przypadku tego modelu doszli już do przysłowiowej ściany. Oprogramowania nie radzą sobie z liczbą produktów, zamówień, czy promocji, które ma sklep. W tym momencie większe sklepy zaczynają patrzeć na platformy open source, gdzie między innymi Shopware się znajduje – dodaje Kacper Gugała.

Pełny podcast można obejrzeć poniżej oraz na YouTube.