Z nowego rozwiązania już korzystają m.in. Adyen, Neopay, Tap Payments oraz Worldpay. Według Mastercard, pierwsze testy wykazały wzrost liczby skutecznych transakcji o od 9 do 15 procent, w zależności od partnera i rodzaju płatności.

Mastercard oferuje nową platformę dla sprzedawców

Payment Optimisation Platform analizuje ponad bilion możliwych kombinacji danych – takich jak typ karty, region, godzina transakcji czy sposób płatności – aby w ułamku sekundy znaleźć najbardziej prawdopodobny scenariusz, w którym transakcja zostanie zaakceptowana przez bank – zapewnia Mastercard w komunikacie.

System uczy się na bieżąco – jego modele są stale aktualizowane o informacje dotyczące zachowań konsumentów i trendów autoryzacyjnych. W efekcie ma to prowadzić do bardziej płynnych zakupów online i większej liczby udanych płatności po stronie sprzedawców.

Dla Mastercard POP to kolejny krok w kierunku bardziej inteligentnych, bezproblemowych płatności. Firma liczy, że nowe rozwiązanie pomoże zarówno dużym, jak i mniejszym sprzedawcom ograniczyć liczbę odrzuconych transakcji – jednego z największych problemów w globalnym e-commerce.

Niedawno pisaliśmy, że Mastercard nawiązał współpracę z ITCard i NCR Alteos, aby umożliwić wypłatę z bankomatów bez konieczności podawania kodu PIN. Wystarczy telefon i biometryczna autoryzacja. W Polsce z usługi jako pierwsi mogą skorzystać klienci VeloBanku.