W komunikacie czytamy, że nowy proces umożliwia zmianę hasła do bankowości internetowej, odblokowanie dostępu do bankowości Moje ING, czy zmianę numeru telefonu autoryzacyjnego.

Klienci ING łatwiej odblokują konto i zmienią hasło

Dotychczas, aby zmienić numer telefonu autoryzacyjnego, klient musiał zamówić Jednorazowy Kod Aktywacyjny (JKA), który był wysyłany pocztą. Oznaczało to konieczność oczekiwania na przesyłkę lub wizytę w placówce banku. Nowy proces eliminuje te niedogodności.

Najważniejsze zmiany to:

  • nowy sposób potwierdzenia tożsamości – mObywatel – klienci posiadający aplikację mObywatel mogą teraz natychmiastowo i zdalnie zmienić numer telefonu autoryzacyjnego,
  • zmieniony przebieg procesu – jego przebieg zależy od tego, z jakim problemem zetknął się klient i prowadzi w sposób intuicyjny do jego rozwiązania.

Jak potwierdzić dane w aplikacji mObywatel? Na początek należy wejść w dokument (mDowód) w aplikacji i wybrać „zeskanuj kod QR”. Następnie konieczne będzie zeskanowanie kodu QR z aplikacji mObywatel lub skopiowanie kodu. W kolejnym kroku sprawdzamy jakie dane będą udostępniane i wybieramy „Udostępnij dane”.

Proces będzie dostępny na stronie logowania po wybraniu „pomoc w logowaniu” lub na stronie: https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa-mojeing/centrum-pomocy.

Ostatnio pisaliśmy, że ING Bank Śląski wprowadził nowy sposób potwierdzania tożsamości w aplikacji Moje ING. Odtąd klienci mogą to zrobić za pomocą swojej karty bankowej – debetowej lub kredytowej. Aby skorzystać z tego sposobu karta musi być aktywna i mieć włączone płatności zbliżeniowe. ING jest drugim bankiem w Polsce, który wprowadza tego typu rozwiązanie.

Z kolei w kontekście aplikacji mObywatel warto przypomnieć, że niedawno zyskała ona nowe funkcjonalności – wśród nich są wniosek o wydanie dowodu osobistego, monitorowanie statusu sprawy, unieważnianie paszportu, czy sprawdzanie danych meldunkowych.