Rozwiązanie zostało wdrożone we współpracy z Visa. W komunikacie czytamy, że dzięki temu klient łatwiej wyszuka odpowiednie transakcje i szybciej przypomni sobie, gdzie i za co płacił i jak korzystał z karty w danym miejscu.

W aplikacji IKO i serwisie iPKO więcej szczegółów transakcji

W aplikacji mobilnej IKO („Historia”) i serwisie internetowym iPKO („Operacje na koncie”) klienci PKO BP mają teraz nowe, bardziej szczegółowe informacje o swoich płatnościach kartą debetową oraz BLIKIEM. Opis transakcji został wzbogacony o takie dane jak: logotyp sklepu czy punktu usługowego (dotyczy to grona wybranych sprzedawców, które będzie stopniowo rozszerzane) i jego nazwę marketingową.

Funkcja ta jest dostępna w serwisie iPKO i jest też stopniowo udostępniana w najnowszej wersji (3.160) aplikacji IKO. W przyszłości klient będzie mógł sprawdzić położenie sklepu na mapie – bank jako pierwszy na polskim rynku pracuje nad udostępnieniem takiej funkcji. Opis transakcji będzie też wzbogacony kolejnymi elementami: adresem strony internetowej sklepu i branżą (kategorią zakupową).

W komunikacie czytamy, że bank nie korzysta i nie będzie korzystał przy tym z lokalizacji klienta, informacje są pozyskiwane z terminala płatniczego i są chronione zgodnie z prawem bankowym i przepisami RODO.

Ostatnio pisaliśmy, że sztuczna inteligencja w PKO BP przeprowadziła już 50 mln rozmów z klientami. Voiceboty wykorzystują sztuczną inteligencję m.in. do obsługi klientów na infolinii, przypominania o spłacie zaległości, prowadzenia ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów klientów. Z kolei Asystent głosowy IKO ma już 4 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim ponad 16 mln razy.