Zgodnie z zapowiedziami PKP.appka zyskuje nowe funkcjonalności. Najważniejszą z nich jest dodany w majowej aktualizacji moduł zgłaszania usterek. Po wyborze konkretnego dworca, na dolnym pasku nawigacji, znajdziemy ikonkę z kluczem. Po jej wybraniu możemy zgłosić usterkę.
PKP.appka z nowościami w maju
Żeby zrobić to szybko stworzono kilka podstawowych kategorii tj. windy, schody ruchome czy drzwi automatyczne, ale możemy również sami opisać usterkę dowolnego elementu infrastruktury dworcowej. Po wyborze pozostaje tylko określić co jest nie tak z danym elementem lub urządzeniem. Istotne jest również zamieszczenie krótkiego opisu oraz dodanie zdjęć, co pozwoli dokładnie zidentyfikować miejsce, w którym wystąpiła usterka. Następnie naciskamy przycisk „zgłoś usterkę”.
Majowa aktualizacja PKP.appki wprowadza do niej jeszcze kilka nowości. Poza bardziej intuicyjną stroną startową, umożliwiającą szybszy dostęp do funkcjonalności, uproszczono sposób prezentacji rozkładu jazdy pociągów. Domyślnie, gdy wybierzemy ikonę rozkładu jazdy z dolnego paska narzędzi, zobaczymy tablicę z odjazdami pociągów z danego dworca. Bardzo oczekiwanym przez użytkowników ułatwieniem jest prezentowanie spodziewanego opóźnienia pociągu od początkowej do końcowej stacji.
PKP.appka to nowa aplikacja, która zadebiutowała na początku bieżącego roku. Została ona stworzona przez Polskie Koleje Państwowe dla wszystkich pasażerów kolei w Polsce. Majowa aktualizacja aplikacji jest już dostępna do pobrania w sklepach Google Play i App Store.
Nowości pojawiają się także w aplikacji od PKP Intercity. Od kwietnia pasażerowie korzystający z aplikacji PKP Intercity mogą już płacić za pomocą Apple Pay. Z kolei w marcu udostępniono możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity, możliwość płatności Google Pay i graficzną prezentację frekwencji.