– Asystent AI to nasza odpowiedź na rosnącą rolę generatywnej sztucznej inteligencji w procesie zakupowym. Ogłoszone właśnie zmiany to dopiero pierwszy krok, który wyznacza kierunek rozwoju platformy w nadchodzących miesiącach. Kluczowe jest dla nas jednak stopniowe wdrażanie zmian, tak aby zachodziły one w tle codziennych doświadczeń użytkowników – mówi Piotr Szatybełko, VP Technology w Allegro.
Asystent AI w aplikacji mobilnej Allegro
Technologia AI powszechnie wspiera konsumentów. Z badania Allegro wynika, że aż 86% kupujących online korzysta z niej na etapie zbierania informacji o produktach, a niemal połowa ankietowanych (48%) – podczas szukania inspiracji zakupowych. Jednocześnie 13% kupujących online deklaruje aktywne korzystanie z AI jako narzędzia zakupowego.
Teraz kupujący na Allegro będą mogli połączyć oba światy i bezpośrednio w aplikacji Allegro skorzystać z pomocy Asystenta AI podczas wyszukiwania produktów na platformie. Funkcjonalność jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji w formie testu realizowanego wśród wybranych użytkowników.
Nowości na Allegro to także odświeżony design strony głównej aplikacji. Ma ona oferować lżejszą, nowoczesną szatę graficzną oraz łatwiejszą nawigację – już tutaj można dodać ofertę do koszyka lub do ulubionych. Na stronie głównej pojawią się też nowe i angażujące wizualnie moduły inspiracyjne, gotowe zestawy „Shop the Look” i formaty wideo, które podpowiedzą produkty z różnych kategorii, np. wszystkie produkty ze zdjęcia do urządzenia pokoju. Na dole strony głównej kupujący znajdą też niekończące się rekomendacje najlepiej dopasowanych produktów.
Rekomendacje zasilane AI zmieniają się na bieżąco – nawet podczas trwania tej samej wizyty, aby jak najlepiej dopasować się do tego, czego szuka kupujący. Ostatnie nowości można znaleźć w aplikacji Allegro na iOS (wersja 8.47.0) i Android (wersja 9.47.0) – czytamy w komunikacie.


