Subskrybenci planów ChatGPT Plus, Team, Enterprise i Edu otrzymają teraz możliwość dokonania 10 szczegółowych zapytań badawczych miesięcznie. Tymczasem użytkownicy ChatGPT Pro, którzy dotychczas mieli dostęp do 100 takich zapytań w ramach subskrypcji, teraz otrzymają ich 120.

Deep research w ChatGPT dostępny dla kolejnych użytkowników

OpenAI nie jest jedyną firmą dążącą do udostępnienia podobnych narzędzi szerszej grupie odbiorców. Google i Perplexity również rozwijają swoje wersje modeli analitycznych. Chociażby w zeszłym tygodniu Google udostępniło funkcję deep research dla wszystkich użytkowników Gemini Advanced.

Technologiczni giganci liczą na to, że zaawansowane narzędzia analityczne przekonają użytkowników do inwestowania w płatne subskrypcje AI. OpenAI zaznacza jednak, że konieczne są dalsze testy, aby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy mogą najlepiej wykorzystywać te rozwiązania.

Ostatnio pisaliśmy, że OpenAI ma obecnie 400 mln aktywnych użytkowników tygodniowo. Liczba ta nadal rośnie w szybkim tempie, ponieważ w grudniu wynosiła ona „zaledwie” 300 mln. Nie wiadomo jednak ile osób aktywnie korzysta z płatnych subskrypcji ChatGPT Plus lub ChatGPT Pro. W segmencie B2B płatne plany ChatGPT mają rozwijać się całkiem nieźle. OpenAI ma obecnie 2 miliony płacących użytkowników korporacyjnych – liczba ta podwoiła się od września 2024 roku.

Dodatkowo OpenAI zmienia sposób, w jaki trenuje modele sztucznej inteligencji, aby wyraźnie uwzględniać „wolność intelektualną… bez względu na to, jak trudny lub kontrowersyjny może być temat”, stwierdza firma w nowej polityce. W rezultacie ChatGPT będzie w stanie odpowiedzieć na więcej pytań, zaoferować więcej perspektyw i zmniejszyć liczbę tematów, o których nie będzie rozmawiać.

Warto także przypomnieć, że Elon Musk i grupa inwestorów złożyli ofertę zakupu OpenAI za 97,4 miliarda dolarów na początku tego miesiąca. Sam Altman zdecydowanie odrzucił ofertę, twierdząc, że firma nie jest na sprzedaż.