Nowy generator obrazów OpenAI, który został udostępniony dla większości użytkowników ChatGPT pod koniec marca, stał się popularny między innymi ze względu na jego zdolność do tworzenia realistycznych zdjęć w stylu Ghibli i „figurek AI”. Z jednej strony było to błogosławieństwo dla OpenAI, prowadzące do milionów nowych rejestracji w ChatGPT, a z drugiej znacznie nadwyrężyło możliwości firmy.

Nowy generator obrazów OpenAI dostępny dla deweloperów

Według danych spółki, ponad 130 milionów użytkowników ChatGPT stworzyło więcej niż 700 milionów obrazów w ciągu zaledwie pierwszego tygodnia dostępności narzędzia.

W interfejsie API OpenAI funkcja generowania obrazów jest obsługiwana przez model sztucznej inteligencji o nazwie „gpt-image-1”. Może on tworzyć obrazy w różnych stylach, postępować zgodnie z niestandardowymi wytycznymi, wykorzystywać wiedzę o świecie i renderować tekst. Dzięki temu rozwiązaniu deweloperzy mogą też generować wiele obrazów jednocześnie.

Według OpenAI, gpt-image-1 wykorzystuje te same zabezpieczenia, co generowanie obrazów w ChatGPT. Chodzi na przykład o ograniczanie modelu przed generowaniem treści naruszających zasady firmy. Deweloperzy mogą kontrolować czułość moderacji, którą można ustawić na „auto” dla standardowego filtrowania lub „low” dla mniej restrykcyjnych ograniczeń – podaje TechCrunch.

OpenAI twierdzi również, że wszystkie obrazy utworzone za pomocą gpt-image-1 są oznaczone znakiem wodnym z metadanymi C2PA, dzięki czemu można je zidentyfikować jako wygenerowane przez sztuczną inteligencję.

Spółka prowadzona przez Sama Altmana twierdzi, że firmy, w tym Adobe, Airtable, Wix, Instacart, GoDaddy, Canva i Figma, już używają lub eksperymentują z gpt-image-1. Na przykład platforma Figma Design pozwala teraz użytkownikom generować i edytować obrazy za pomocą tego modelu, a Instacart testuje to rozwiązanie dla grafik przepisów i list zakupów.

OpenAI z pokaźnym dofinansowaniem

OpenAI kilka tygodni temu ogłosiło, że rozpoczyna wdrażanie nowej funkcji pamięci w ChatGPT, która pozwala chatbotowi dostosować odpowiedzi do użytkowników na podstawie treści ich poprzednich rozmów. Firma twierdzi, że funkcja, która pojawia się w ustawieniach ChatGPT jako „odniesienie do zapisanych wspomnień”, ma na celu uczynienie rozmów z ChatGPT bardziej trafnymi dla użytkowników.

Dodatkowo firma niedawno wydała oświadczenie, że pozyskała 40 miliardów dolarów w rundzie finansowania prowadzonej przez SoftBank, przy wycenie 300 miliardów dolarów. Firma poinformowała również, że ChatGPT osiągnął 500 milionów aktywnych użytkowników tygodniowo i 700 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.