Packeta realizuje dostawy w 34 krajach – obecna jest w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. W samym 2021 roku firma dostarczyła przeszło 73 miliony paczek i osiągnęła obroty na poziomie ponad 200 mln euro. Spółka zapowiedziała wejście na nowe rynki, a do jej dwóch magazynów w Polsce mają dołączyć kolejne obiekty.
Partnerstwo Poczty Polskiej z Packetą
Polscy klienci kupujący w zagranicznych sklepach internetowych będą mogli odebrać swoje zamówienie w punktach odbioru Pocztex PUNKT. Nie poniosą przy tym dodatkowych opłat. Nowa opcja pojawi się w e-sklepach, które działają w innych krajach i mają podpisaną umowę z Packetą.
Pocztex PUNKT to flagowa usługa Poczty Polskiej. Na sieć ponad 17 tys. punktów odbioru przesyłek poza placówkami pocztowymi składają się m.in. stacje paliw Orlen, kioski i saloniki Ruch oraz sklepy jak Żabka, Lewiatan czy Delikatesy Centrum. Poczta Polska posiada również własne automaty paczkowe.
– Rynek e-commerce na całym świecie wciąż prężnie się rozwija. Dziś to miejsce, do którego swobodny dostęp chce mieć każdy użytkownik internetu. Cały czas intensyfikujemy działania na polskim rynku, czego efektem jest rozszerzenie współpracy z Pocztą Polską. W ten sposób dajemy polskim konsumentom możliwość korzystnych cenowo dostaw z zagranicznych e-sklepów do punktów odbioru Pocztex PUNKT – mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.
Packeta to nie jedyny partner, z którym Poczta Polska w tym roku znacząco rozszerzyła współpracę. W maju spółka przeprowadziła wspólne akcje promocyjne z platformą zakupową Shopee. Natomiast w lipcu użytkownicy Vinted zyskali możliwość odbioru przesyłek kurierskich Pocztex za pośrednictwem sieci punktów Pocztex PUNKT.