Jednym z głównych biznesowych celów Paypercut jest m.in. szybki rozwój w Polsce, gdzie usługi “Kup teraz, zapłać później” odpowiadają już za zakupy o wartości niemal 11 mld zł rocznie.

Wszyscy dostawcy BNPL w jednym miejscu?

Agregator BNPL od Paypercut ma łączyć w jednym miejscu szereg podmiotów oferujących tę usługę. Sprzedawcy integrują się z nim tylko raz, a następnie mogą pozwolić kupującym wybrać preferowanego dostawcę BNPL przy kasie lub pozwolić algorytmowi automatycznie skierować transakcję do najszybszego lub najtańszego dostawcy. Środki rozliczane są lokalnych walutach i trafiają bezpośrednio na konto bankowe sprzedawcy.

Sama usługa skierowana jest głównie do sprzedawców online z sektora MŚP: dla nich cały proces onboardingu na platformie Paypercut jest w pełni cyfrowy, skracając formalności z kilku tygodni do kilku dni.

Zespół założycielski Paypercut to doświadczeni przedstawiciele branży FinTech, Stoil Vasilev (CEO) był wcześniej wicedyrektorem ds. rozwoju korporacyjnego i finansów w SumUp. Wraz z nim są też  Emil Savov (CRO, stworzył sieć partnerską w SumUp w CEE oraz założył 84bits – firmę przejętą przez SumUp) i Irlandczyk Gareth Walsh (COO, były globalny szef działu ryzyka i zgodności w SumUp oraz były CCO w Payhawk).

Polsce celem szybkiej ekspansji

Teraz pozyskane finansowanie spółka przeznaczy na rozszerzenie współpracy z dostawcami BNPL w regionie, wprowadzenie procesów onboardingu w kolejnych lokalnych językach oraz rozwój sieci partnerskiej, współdzielącej przychody z nowych wdrożeń w regionie CEE. Obecnie Paypercut obsługuje już transakcje w Bułgarii, Rumunii i Grecji, a w najbliższych miesiącach planuje wejście na rynki Polski, Czech i Turcji.

W tym kontekście polski rynek jest dla startupu wyjątkowo obiecujący: tylko w zeszłym roku wartość transakcji dokonanych za pomocą BNPL podwoiła się do 10,7 mld zł. W tym roku, według różnych szacunków, z tego typu rozwiązania skorzysta już ponad 3 mln Polaków, kupując w ten sposób towary i usługi za ponad 15 mld zł. Zaś według prognoz ResearchAndMarkets, cały europejski sektor BNPL wzrośnie z 170,2 mld USD w 2024 r. do niemal 300 mld USD w 2030 roku.

Ostatnio pisaliśmy, że z karty fintechu BNPL PayPo ma już korzystać prawie 160 tys. klientów. Pozwala ona płacić później w sklepach online i stacjonarnych, a także w punktach usługowych. Firma wdraża również nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej, w tym możliwość weryfikacji tożsamości za pomocą usługi mObywatel.

Z kolei Allegro Pay, czyli usługa odroczonych płatności od największego marketplace’u w Polsce, od stycznia do marca 2025 roku udzieliło pożyczek o wartości prawie 3 mld PLN. Wartość pożyczek udzielonych przez Allegro Pay wzrosła o prawie 20% r/r do 2,8 mld zł w pierwszym kwartale, finansując w tym czasie prawie 17% zakupów na platformie