W pierwszym kwartale 2024 roku, w każdej minucie Bank Pekao zarejestrował 2,8 tys. logowań do aplikacji, 510 przelewów, 473 transakcji BLIK, 413 płatności w terminalach POS oraz 274 płatności w e-commerce.
Liczba płatności w aplikacji rośnie z roku na rok
W przypadku aplikacji bankowej dodatkowe usługi to np. możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej i parkingowych czy załatwianie spraw urzędowych za pomocą bankowości elektronicznej. Użytkownicy aplikacji PeoPay coraz chętniej korzystają z takich możliwości, a dynamiczne wzrosty popularności tych usług widać na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Jeszcze w 2022 r. klienci kupowali średnio 180 biletów miejskich i parkingowych oraz składali średnio 38 wniosków urzędowych na godzinę. W pierwszym kwartale 2024 r. było to już średnio 959 biletów oraz 80 wniosków na godzinę.
W 2014 r. aktywny użytkownik aplikacji realizował średnio miesięcznie 1,1 transakcji w aplikacji, a w pierwszym kwartale 2024 r. to już średnio 18,1 transakcji w miesiącu. Podobnie jest z przelewami na telefon P2P, których w 2014 r. aktywny klient w miesiącu wykonywał średnio 0,1, a w bieżącym roku to średnio 1,1 przelewu.
– Liczba aktywnych użytkowników aplikacji PeoPay cały czas dynamicznie rośnie. Tylko w zeszłym roku to grono powiększyło się o ponad 420 tys. klientów Pekao. Naszym celem jest, żeby klient wszystkie bankowe sprawy mógł załatwić skąd chce, bez konieczności wizyty w oddziale. Dlatego systematycznie udostępniamy w bankowości elektronicznej kolejne dyspozycje i wnioski. Obecnie już około 90 proc. bankowych spraw klient może załatwić zdalnie – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.
Historia bankowości cyfrowej w Pekao
Rozwój bankowości elektronicznej w Banku Pekao rozpoczął się wcześniej niż udostępnienie aplikacji PeoPay 11 lat temu. Z pierwszego konta z dostępem przez internet klienci mogli korzystać już od października 1998 r., a od 2010 r. mogli bankować przez telefon za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
Rok później w 2011 r. udostępniono system Pekao24, a następnie w 2012 r. pierwszą kompleksową ofertę mobilną składającą się z Eurokonta Mobilnego, aplikacji bankowości mobilnej oraz mobilnego planera zakupów. Już wtedy liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej przekroczyła 100 tys.
Tylko w tym roku liczba funkcji w PeoPay powiększyła się o prośbę o przelew BLIK, możliwość oszczędzania na cele dzięki skarbonkom, a kilka tygodni temu także o proces, w którym mikroprzedsiębiorcy mogą ubiegać się o finansowanie bez wychodzenia z domu. Oprócz tego w aplikacji pojawiają się nowe dyspozycje i wnioski, a opcje personalizacji rozwijają się o kolejne tła.