Na platformie Hugging Face (https://huggingface.co/PKOBP/) PKO BP udostępnił model reprezentacyjny RoBERTa o szerokim oknie kontekstowym pozwalającym zrozumieć dokumenty w granicach 15 stron A4 – to pierwszy taki model w Polsce.
PKO BP dołącza do społeczności Hugging Face
Tego typu modele pomimo niewielkich rozmiarów, potrafią osiągać znakomite wyniki w zadaniach takich jak klasyfikacja, ekstrakcja informacji czy przeszukiwaniu dokumentów. Są one tańsze w utrzymaniu i często przewyższają popularne i znane modele generatywne, jak np. GPT od OpenAI – czytamy w komunikacie.
Model, który udostępnił na platformie PKO Bank Polski, powstał dzięki wspólnej pracy zespołu AI Lab z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI) pod kierownictwem dr Marka Kozłowskiego z ekspertami banku. Jest to jeden z pierwszych produktów projektu „Budowa innowacyjnych dużych modeli językowych i platformy usługowej do serwowania modeli wielozadaniowych wewnątrz banku”.
W komunikacie PKO BP zapewnia, że aktywnie wdraża produkty oparte na AI. Dobrym tego przykładem ma być wyszukiwarka semantyczna, z której korzystają pracownicy banku. Rozwiązanie pozwala na szybkie dotarcie do potrzebnych informacji takich jak procedury i regulacje. Rozwiązanie oparte jest na polskich modelach językowych dostarczanych przez PLLuM (Polish Large Language Model).
Kilka tygodni temu pisaliśmy, że sztuczna inteligencja od PKO Banku Polskiego przeprowadziła już w sumie 70 mln rozmów z klientami. Sam asystent głosowy IKO ma już 5,6 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim prawie 28 mln razy. W PKO BP działa obecnie 17 botów konwersacyjnych opartych na sztucznej inteligencji.