Funkcja została uruchomiona 29 września tego roku i stopniowo była udostępniania kolejnym grupom klientów PKO Banku Polskiego. Teraz ze zbliżeniowego BLIKA powinni móc skorzystać wszyscy zainteresowani posiadający aplikację IKO na smartfonach z Androidem i włączonym modułem NFC.
Zbliżeniowy BLIK dostępny dla wszystkich klientów PKO BP
Aby używać płatności zbliżeniowych BLIK trzeba posiadać aktywną blokadę urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy). Żeby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć smartfon do terminala. Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z Internetem.
Na terminalu płatniczym lub kasie samoobsługowej musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność z użyciem kodu BLIK.
Obecnie zbliżeniowy BLIK jest dostępny w PKO BP, Banku Millennium, Alior Banku i ING Banku Śląskim, chociaż do tej pory mogli z niego korzystać tylko wybrani klienci. Szersze udostępnienie takiej metody płatności zapowiedział także ING Bank Śląski – ma to nastąpić w ciągu kilku najbliższych dni.
Więcej o planach Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA, można przeczytać w rozmowie z Dariuszem Mazurkiewiczem, prezesem PSP. Do końca roku zbliżeniowy BLIK ma być dostępny w 6 bankach.