PKO BP jest drugim bankiem, który udostępnia takie rozwiązanie. Wcześniej zbliżeniowy BLIK został wdrożony w Banku Millennium. Dołączenie kolejnych banków to zapewne kwestia kilku tygodni.

Zbliżeniowy BLIK w PKO BP

Z BLIKA zbliżeniowego skorzystać będzie mógł każdy kto ma rachunek w PKO BP i Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC. Wystarczy aktywować zbliżeniowego BLIKA w bankowej aplikacji mobilnej.

Aby korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK, trzeba posiadać aktywną blokadę urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy). W celu dokonania płatności, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć smartfon do terminala. Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z internetem.

Na terminalu płatniczym musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność BLIK potwierdzaną kodem.

BLIKIEM zapłacisz także za granicą

Użytkownicy BLIKA mogą płacić w ten sposób nie tylko w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym oznaczonym logo Mastercard na świecie. Transakcje w walutach obcych przeliczane są na złote bez żadnych dodatkowych opłat za przewalutowanie, z wykorzystaniem atrakcyjnych kursów wymiany.

W ostatnim czasie w aplikacji IKO pojawiła się możliwość inwestowania – dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego oraz sprawdzenia stanu PPK i PPE, a nieco wcześniej także funkcje: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, split payment i tryb ciemny.