PKO BP uzasadnia zapowiedziane zmiany względami bezpieczeństwa. Dla użytkowników bankowości elektronicznej, którzy już korzystają z dodatkowych zabezpieczeń nic się nie zmienia. Oznacza to, że przy logowaniu się z urządzeń zaufanych lub przy pomocy dwuetapowego logowania wszystko przebiegnie jak dotychczas.
Zmiany w logowaniu do serwisu iPKO
Według nowych praktyk banku, logowanie do iPKO (poza hasłem) będzie można potwierdzić swoim narzędziem autoryzacji. Przypominamy, że klienci PKO BP mają do wyboru w tym zakresie mobilną autoryzację, kod SMS lub kod ze zdrapki.
Wkrótce klient po wpisaniu hasła do iPKO, zobaczy ekran z możliwością zapisania urządzenia zaufanego. Jeśli zdecyduje się go nie dodać i kliknie „Przejdź do serwisu” otrzyma prośbę o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji.
Bank zachęca, by korzystając często z serwisu iPKO na danym urządzeniu, dodać je do zaufanych. Podkreśla przy tym, że logowanie z innego, niezapisanego urządzenia będzie skutkować prośbą o dodatkową autoryzację.
Niedawno PKO Bank Polski poinformował również o zmianach w aplikacji IKO. Jej nowi użytkownicy będą proszeni o wyrażenie zgody na mobilną autoryzację. W przypadku, gdy nie zaakceptują prośby banku, aplikacja będzie działać wyłącznie w trybie pasywnym.