W komunikacie czytamy, że aż 81% użytkowników elektryków twierdzi, że są one tańsze w eksploatacji od samochodów spalinowych. Dzięki dofinansowaniu z programu „Mój elektryk” wynajem długoterminowy samochodu elektrycznego ma zyskać kolejny argument ekonomiczny.

PKO Leasing i Masterlease dołączają do programu „Mój elektryk”

Obie firmy rozpoczną przyjmowanie wniosków od klientów, którzy są zainteresowani dotacją na początku 2022 roku. O uzyskanie dopłaty do leasingu pojazdów elektrycznych za pośrednictwem PKO Leasing, będą mogli ubiegać się klienci biznesowi. Z kolei Masterlease umożliwi nabycie pojazdu elektrycznego z dofinansowaniem również klientom indywidualnym.

Grupa PKO Leasing, w skład której wchodzi Masterlease, będzie wspierać swoich klientów w uzyskaniu dofinansowania do pojazdów elektrycznych wszystkich marek, oferując również auta elektryczne dostępne od ręki na wspólnej platformie PKO Leasing i Masterlease –  Automarket.pl. Wkrótce w ofercie ma być dostępne także nabycie ładowarki EV z dofinansowaniem.

– Realizując program „Mój elektryk” wprowadzamy zasadę „jednego okienka”. Nasi klienci nie muszą martwić się o formalności, aby uzyskać dofinansowanie w ramach programu do zakupu auta z napędem elektrycznym lub wodorowym. Po naszej stronie leży ich dopełnienie i kontakt z operatorem programu – Bankiem Ochrony Środowiska. Przyznana dotacja zostanie rozdystrybuowana przy pomocy firmy leasingowej. Zatem to u nas klient składa wniosek o umowę leasingową i przyznanie dotacji – wyjaśnia Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych PKO Leasing.

Na czym polega program „Mój elektryk”?

Program „Mój Elektryk”, zaplanowany na lata 2021-2026 to projekt prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jego budżet na lata 2021-2026 wynosi 700 mln zł. Z tego 500 mln zł sfinansuje nabycie nowych, osobowych i dostawczych samochodów z napędem elektrycznym lub wodorowym w leasingu i wynajmie długoterminowym.

Uzyskana dotacja wpłynie na automatyczne pomniejszenie miesięcznej raty leasingowej. Jej wysokość zależy od tego, czy wnioskodawca jest osobą fizyczną (z Kartą Dużej Rodziny lub bez niej), czy przedsiębiorcą. Firmy mogą uzyskać dofinansowanie do 27 000 zł na samochód osobowy. Dofinansowanie uzyskane dla samochodów dostawczych waha się od 50 000  do 70 000 zł.

Kalkulacje Masterlease pokazują, jak dopłata wpłynie na miesięczne koszty wynajmu długoterminowego dla przykładowego samochodu (Nissan LEAF 40kWh Acenta z 2021 roku o wartości 132 300 zł). Jeśli opłata wstępna pozyskana z programu „Mój Elektryk” wyniesie 27 000 zł , to czynsz obniży się z 1885 zł do 729 zł netto miesięcznie.