Platforma ONe to Omnichannel Cloud Platform, która stanowi połączenie sklepu internetowego oraz systemu sprzedażowego dla handlowców. Przedsięwzięcie to zostało zainicjowane przez firmę konsultingową Allwins oraz Unity Group. Platforma należy do spółki ONe Company, której udziałowcami są Allwins, Daniella Kereskedelmi, Euroterm TGS, FBF Group, Polwell oraz Unity S.A.
Jest to rozwiązanie stworzono z myślą o producentach, dystrybutorach czy hurtownikach, dostrzegających konieczność cyfryzacji biznesu i prowadzenia sprzedaży B2B również online. Warto przypomnieć, że prognozy zawarte w raporcie „E‑commerce B2B – Biznes w sieci” dot. wartość e-commerce B2B w 2021 sugerują wzrost nawet o 40 proc.
ONe Company z dofinansowaniem w wysokości 8 mln PLN
W ciągu trzech lat od powstania, startup pozyskał 9 mln PLN finansowania na rozwój. Zebrane środki pozwoliły zbudować platformę do transformacji cyfrowej działów sprzedaży „ONe of the kind”. Dzięki ostatniej rundzie spółka zwiększyła zgromadzony kapitał do 17 mln PLN.
Nowe środki mają pomóc w uzyskaniu zaplanowanej skali wdrożeń. W planach spółki jest pozyskanie partnerów handlowych i technologicznych. Ponadto przyszły rok ma przynieść szersze oferowanie platformy ONe na polskim rynku. Założenia finansowe startupu przewidują, że na koniec roku przekroczy on 10 mln PLN przychodów w modelu abonamentowym.
– 8 mln PLN zostanie wpłacone przez udziałowców na podniesienie kapitału spółki. To nowy kapitał, który w całości zostanie przeznaczony na pozyskiwanie nowych klientów i przygotowanie produktu do ekspansji na rynki zagraniczne – mówi Artur Piekarczyk, prezes zarządu ONe Company sp. z o.o prowadzącej platformę ONe.
– Chcemy stworzyć standard dla platform OCP (Omnichannel Cloud Platform), a tym samym zająć pozycję lidera w zakresie wdrożeń narzędzi do transformacji cyfrowej sprzedaży. W ciągu najbliższych 12 miesięcy opracujemy metody integracji i wdrożenia ONe – tak, aby na koniec roku wyjść ze skalowalną platformą na rynek europejski – dodaje Artur Piekarczyk.