Dotychczas konsumenci z Polski mieli możliwość skorzystania z flagowego rozwiązania Klarny – „Zapłać za 30 dni”. Od 20 czerwca możliwość rozłożenia płatności za zakupy na 3 równe, nieoprocentowane raty, będzie możliwa w wybranych sklepach i wprowadzana kolejno w nadchodzących tygodniach u pozostałych partnerów.

Nowość od Klarny dla polskich klientów

Dzięki wprowadzeniu rozwiązania „Zapłać w 3 ratach” konsumenci z Polski mogą, przy użyciu karty debetowej, kredytowej lub prepaid, podzielić swoje zakupy na trzy nieoprocentowane raty. Pierwsza z nich regulowana jest w momencie wysyłki zamówienia przez sklep, a pozostałe planowane są automatycznie co 30 dni.

Podczas zakupu Klarna blokuje kwotę równą pierwszej racie na karcie klienta jako preautoryzację. Zablokowana kwota nie jest dostępna do innych zakupów. Po otrzymaniu potwierdzenia, że produkty zostały wysłane lub zamówienie zostało przetworzone przez sklep, pierwsza płatność zostanie automatycznie pobrana z wcześniej zablokowanej kwoty.

Należności za drugą i trzecią ratę pobierane są z karty płatniczej użytkownika, aż do momentu uregulowania wszystkich zobowiązań. Można je również opłacać samodzielnie, korzystając z opcji Przelewy24 lub BLIKA.

Aplikacja Klarny dodatkowo umożliwia opcję wcześniejszej spłaty pojedynczej raty lub nawet całego salda. Użytkownicy mogą również wydłużyć termin zapłaty rachunku o kilka dni. W aplikacji mogą także zobaczyć wszystkie swoje zamówienia oraz nadchodzące płatności – w ten sposób Klarna wspiera klientów w zarządzaniu ich finansami.