W celu skorzystania z płatności odroczonych wystarczy zgłosić to w kasie sklepu i podać numer telefonu. Wówczas sprzedawca wygeneruje link do płatności, który przyjdzie do klienta SMS-em. Od tego czasu kupujący ma 30 dni na dokonanie płatności do Klarny bez dodatkowych kosztów i odsetek. Upływający termin płatności i wszystkie zakupy można śledzić w bezpłatnej aplikacji Klarny.

Klarna nawiązuje współpracę z firmą Wojas

– Płatności in-store od Klarny to przyszłość zakupów. Oferujemy je już na dziewięciu rynkach, w tym m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, w Niemczech i we Włoszech, a wkrótce wprowadzimy je w kolejnych sześciu krajach. Polscy klienci przyzwyczaili się do możliwości przesunięcia zapłaty na później bez dodatkowych kosztów w sklepach internetowych i oczekują udostępnienia takiej funkcjonalności od właścicieli e-sklepów – mówi Łukasz Dwulit, country manager Klarny w Polsce.

Na innych rynkach, usługa “Zapłać za 30 dni” oferowana przez szwedzki fintech dostępna jest w sklepach stacjonarnych światowych marek tj. Ralph Laurent, Sephora, The North Face, Pandora, czy Dyson. Dane z rynków zagranicznych, pokazują, że udostępniając konsumentom usługę “Zapłać za 30 dni” w sklepach stacjonarnych, przedsiębiorcy mogą zwiększyć wartość koszyka zakupowego nawet o 100 proc.

Z raportu Klarny “Shopping Pulse” wynika, że 64 proc. polskich konsumentów oczekuje, że sklepy będą oferowały klientom możliwość korzystania z innowacyjnych metod płatność bezpośrednio w stacjonarnych punktach sprzedaży.