Dane wskazują, że płatności odroczone wpływają na nawyki Polaków: 52% rezygnuje z zakupów bez BNPL, 48,3% używa ich w nagłych wydatkach, 44% przy dużych zakupach, 60,3% uważa, że pomagają w zarządzaniu budżetem, a 57,4% spłaca w 30 dni, traktując tę opcję jako elastyczne narzędzie – według badania PayPo.
BNPL i raty w terminalu. Jak to działa?
Rozwiązanie wprowadzone przez Comfino na terminalach PeP umożliwia sprzedawcom zainicjowanie płatności ratalnej lub odroczonej kilkoma kliknięciami. Jeśli klient będzie chciał skorzystać z takiej płatności wystarczy, że sprzedawca w aplikacji terminalowej wybierze odpowiednią opcję i wprowadzi kwotę transakcji. Terminal wygeneruje kod QR do zeskanowania przez klienta lub wyśle SMS-a z linkiem na podany numer.
Klient na swoim urządzeniu wypełnia niezbędne dane i przechodzi proces weryfikacji. Po pozytywnej decyzji instytucji finansującej, sprzedawca kończy realizację zakupów. Cały proces zajmuje zaledwie kilka minut i nie blokuje terminalu płatniczego – czytamy w komunikacie.
Jakiś czas temu pisaliśmy, że Comfino wprowadziło Pragma Pay, czyli odroczone płatności dla przedsiębiorców. Przedsiębiorca wybiera okres, na jaki chce odroczyć spłatę (do 60 dni) lub liczbę rat (maksymalnie 12), podaje dane firmy, a następnie podpisuje umowę przy pomocy SMS-a i potwierdza numer firmowego rachunku bankowego. Całą należność za towar przedsiębiorca otrzymuje natychmiast, a wszelkie ewentualne opóźnienia w spłacie lub koszty windykacji przejmuje na siebie PragmaGO.
Z kolei Polskie ePłatności we współpracy m.in. z POSbistro, wprowadziły niedawno na rynek terminal All in One, który integruje funkcje terminala płatniczego, wirtualnej kasy fiskalnej oraz systemu sprzedaży POS. Rozwiązanie ma spełniać nowe wymogi prawne dotyczące kas fiskalnych online.